Advertisement
Kategoriler
Arşivler
Son Yorumlar
    Mayıs 2015
    Pts Sal Çar Per Cum Cts Paz
         
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031

    DÜŞÜNCENİN GÜCÜYLE VE YÜREĞİN KARARLILIĞIYLA NASIL KİLO VERİLİR?

    dusunerek_zayiflama-600x250

            

                Muhteşem bir yaz geçirmenin sırrını kime sorsak belkide hep aynı cevabı alırız:’’Tabiki de fazla kilolardan kurtulmuş olarak muhteşem bir yaz geçirebiliriz!’’

    Bu klasik cevap aklınıza hemen şu sorunun düşmesine sebep olur:’’Nasıl kilo verilir?’’

              Evet, hakikaten nasıl kilo verilir?

               Tüm kafa karıştırıcı, can sıkıcı, morel bozucu, bu diyetleri tozlu raflara kaldırın atın! Ağır egzersizleride, fazlasıyla zaman ve enerji kaybettiren sporlarıda, avuç dolusu paralar dökülen hantal spor aletlerinide; bir köşede unutulmuş, eski çeyiz sandıklarına hapsedin!

               Sizi sıkmadan, hafif yollu diyetlerle, ama; gerçekten pozitif sonuçlar vaat eden, ‘’nasıl kilo verilir’’ sorusuna en güzel çözüm yolu olabilecek bir taktikden bahsetmek istiyorum.

               Nasıl kilo verilir sorusuna cevap alabilecek en kolay ve de en etkili yöntem şu şekilde işler.

              Evet şimdi tüm düşüncelerinizi bir kenara bırakın! Tamamen adapte olun! Kendinizi, yine kendinizin belirlediği ideal kiloda düşünün. O hayalini kurduğunuz muhteşem elbisenin içinde… Muhteşem bir düğünün, o harika onur konuğu sizsiniz! Müthiş bir elbise içinde ve de idealinizdeki kiloda, onur konuklarının oturduğu yerde ve bütün konukların pür dikkat bakışları sizin üzerinizde.

            Ya da sıcacık bir plajda, incecik göbeğinizle, en sevdiğiniz ama fazla kilolarınızdan ötürü size olmayan bikininizin içindesiniz. Etrafınızdakiler nasıl kilo verilir sorusuna beyinlerinin içinde cevap arayadursun; siz nasıl kilo verilir sorusunun cevabının somut haliyle tüm dikkatler size odaklanmışken arz-ı endam edin!

              Düşünün! Kilo verdiğinizi, zayıfladığınızı, o hep hayalini kurduğunuz mükemmel kiloda olduğunuzu hayal edin.
    Ve bu hayalinize sımsıkı sarılın.
             

             Her sabah kalktığınızda ve her gece yastığa başınızı koyduğunuzda hayallerinizdeki zayıf halinizi tasavvur edin. Beyninizde bu düşünceyi başköşeye koyarsanız, yüreğinizle buna inanırsanız ve de bu hayalinizi eyleme dökerseniz sonuçlara siz dahi inanamayacaksınız!

    Tabi ki eyleme döktüğünüzde yapmanız gereken bazı önemli işler sizi bekliyor olacak. İsterseniz bunları liste halinde irdeleyelim:

              1-Kilo verme programı için kesinlikle bir profesyonelden destek alın.
    Kesinlikle sıkça reklamlarına rastgeldiğiniz kilo verme programlarını uygulamayın. Sağlık profesyonelinden gerekli sağlık tetkiklerini yaptırın ve kilo vermek için tatbik etmiş olduğunuz programınıza ona göre bir yol çizin. Rastgele bir tercih ile yaptığınız diyet, kilo vereyim derken size ciddi anlamda sağlık sorunları yaşatabilir.
    Sağlık profesyonelinin gerekli tetkiklerinin ve bu araştırmalarının sonunda elde ettiği bilgiler ışığında bir yol haritası belirlemek en akıllıcası olacaktır.

               2-‘Nasıl kilo verilir?’in en önemli ikinci cevabı da su içmektir. Normal şartlarda bir insanın günde 2 ile 2.5 litre arasında su içmesinin sağlıksal bir gereksinim olduğu baza alındığı taktirdirde; kilo vermek isteyen bir insanın, en az 3.5 litre su içmesi elzemdir. Bilindiği üzere suyun kalori değeri 0 olduğu için; size -aşırıya kaçılmadığı takdirde- hiçbir zararı yoktur, faydası ise çoktur. Su aynı zamanda metabolizma çalışmalarını pozitif yönde tolere ettiği için kilo vermenizi oldukça destekleyecektir.

               3-Kilo vermenizin olmazsa olmazları arasında bulunan, çok önemli bir mevzu olan spor yapmaktan da bahsedeceğim. Kilo verme programınız için yaptırdığınız sağlık tetkiklerinizi yapan, sağlık kuruluşunuzdaki sağlık uzmanınızdan spor içinde tavsiyeler alabilirsiniz. Ama benim şahsi görüşüm düzenli olarak yapılan egzersizlerdir. Bu egzersizler sizin sağlığınızı olumsuz yönde etkilemeyecek makul aktiviteler olmalıdır. Ve son olarak sizinle spor ve sağlık konusundaki bir bilgimi de paylaşmak istiyorum.

             NEFES NEFESE KALMANIZA SEBEP OLACAK SPORLAR YAPTIKTAN HEMEN SONRA SU İÇMEYİNİZ!!!
           ZİRA BÖYLE BİR DURUMDAN SONRA SU İÇMEK AKCİĞERLERİN VE DALAĞIN ŞİŞMESİNİN MÜSEBBİBİDİR. BU DA SAĞLIĞA NEGATİF YÖNDE TESİR EDER.

              Sizlere nasıl kilo verilir ile alakalı düşüncenin  gücünden bahsettim.  Belki içinizden şöyle geçirebilirsiniz insan zayıf olduğunu düşünerek nasıl kilo verir?

              Bu şu demek değildir; siz istediğiniz her şeyi yiyin ama bir düşünceyle zayıflayın. Hayır böyle bir şey yok tabi ki. İlerleyen süreçteki  makalelerimde nasıl kilo verilir adına birçok yöntemler anlatacağım düşüncenin gücünü, diyet programlarını uygulamaya geçirirken yapacağız.

                      Düşüncenin gücü ne demek ?

              İnsan öyle bir varlıktır ki o kadar çok esrarengiz  özelliklere sahiptir ki, bunların birçoğundan bihaber yaşarız.

              Bilim adamları bile insan vücudunu incelerken anlayamadıkları bir çok şey buluyorlar ve buna tıp bile bir anlam veremeyebiliyor.

             LYS,DGS,KPSS,TEOG ve bir çok sınavlarda birinci olan öğrencilerin hayatlarını hiç araştırdınız mı? Bu öğrencilerin genellikle yaptığı şudur; Kazanmak istedikleri bir bölümle alakalı kendilerine bir hedef çizerler. Örneğin Ege üniversitesi tıp fakültesini hedefine koyan bir öğrenci Ege üniversitesinin bir fotoğrafını çıkartır ve onu evinde görebileceği her yere asar.

             Sabah uyandığında gördüğü ilk şey Ege Üniversitesi’nin fotoğrafıdır yatarken baktığı en son fotoğraf yine odur.Bir yandan ona ulaşmak için var gücüyle ders çalışır,bir yandan aklından çıkmayan bir fotoğraf vardır.Ve o kişinin hayatında o hedefe ulaştıracak, o kişiyi her defasında tetikleyecek bir tutkusu, bir hayali vardır.

             Sizlerde kilo vermek için kendinize bir hedef koymalısınız. Bir yandan kilo vermek için gereken taktikleri uygularken, bir yandan da zayıfladığınızı tasavvur etmelisiniz.  İşte o zaman hayaliniz daha kısa sürede gerçek olacaktır.

    KİLO VERMEK İÇİN NELER YAPILMALI

            Bu yazımızda öncelikle kilo vermek için neler yapılmalı, nelere dikkat etmemiz gerekir? nasıl beslenmeliyiz gibi konularda önerilerimiz olacaktır.

            Çevremize şöyle bir bakarsak bazı insanlar çok kilolarından şikayet ederler, bazıları ise çok zayıf olduğundan şikayet ederler. Bir arkadaşınız vardır her şeyi yer ama kilo alamaz siz dersiniz ki ben su içsem dahi bana yarıyor. Kilo vermek için elimden geleni yapıyorum fakat kilo veremiyorum. Bu birazda insanın vücudundaki metabolizma ile alakalıdır. Bazı insanların metabolizması hızlı çalışır, yediklerini hızlı yakar, bazı insanların metabolizması yavaş çalışır, buda kilo vermesini yavaşlatır.

           Metabolizmanın çalışması da kişinin yedikleriyle ve bu yediklerinin ne kadarını harcadığıyla alakalıdır. İnsan vücudunun belli bir hacmini kas kütleleri ve yağ kütleleri oluşturur. Bunlar birbiriyle zıttır. Yağ kütleleri çok olan insanlarda kas kütleleri azdır. Böyle insanlar yediklerine dikkat etmezler ve az hareket ederler.

           Kilo vermek için vücudumuzda kas oranlarının yüksek olması gerekir.Vücudumuzda nasıl kas yaparız sorusu aklımızı meşgul ediyorsa bunun izahı şu şekildedir; öncelikle beslenmemize dikkat edeceğiz yağlı yiyeceklerden uzak duracağız. Bu kilo vermek için en önemli şarttır.

           Ve bol miktarda su tüketip spor yapacağız. Spor derken illaki spor salonlarına gideceğiz anlamına gelmez. Spor= hareket demektir. Bunu evimizde de yapabiliriz örneğin sabah kahvaltıdan önce yapılan yürüyüş kilo vermek için çok önemlidir.

           Günümüzde obez olan insanların sayısı gittikçe artmaktadır. Bunun nedeni insanların daha rahat işlerde çalışmak istemeleridir. Çoğu insan masa başı bir iş ister. Akşama kadar masa başında çalışır ve hareketsiz kalır. Ve insanlar damak tatlarına düşkündürler. Karbonhidrat miktarı yüksek yiyecekleri yemekten haz duyarlar ve bunun sonucu tercihlerini karbonhidratlardan yana kullanırlar. Bunları yemeyecek miyiz, yiyeceğiz fakat kontrollü bir şekilde.

           Obezitenin en çok sevdiği şey saatlerce televizyon başında vakit geçirip hareketsiz kalmaktır. Kilo vermek için bazı zevklerimizden ödün vermeliyiz; televizyon başında çok oturmamalıyız. Kendimize daha çok hareket edebileceğimiz işler bulmalıyız.

           Kilo vermek için az az ve sık  sık yemek yemeliyiz. Günde 3 ana öğün 3 ara öğün olmak üzere  6 öğün yemek yemeliyiz. Bu öğünlerde yavaş yemeye dikkat etmelisiniz. Böylece metabolizmamız hızlı ve sağlıklı çalışır. Bu öğünlerde porsiyonlarımız küçük olmalıdır. Bir kişi günde 2500  kalori tüketmelidir. Bunu öğünlerinize bölün ama ara öğünlerinizi 200 kalorinin altında tutun.

           Kilo vermek için ara öğünlerde genelde çiğ ve organik gıdalar tüketmelisiniz. Meyvelerden örnek verecek olursak; elma, portakal, muz, salatalık, havuç, avakado, kivi, kiraz, çilek, … gibi ya da kuru yemişlerden örnek vermemiz gerekirse; ceviz, fındık, fıstık, leblebi, kaju, kurutulmuş meyveler,…gibi.

    Acıktığınızda ve yemekten önce su için, yemeklerinizi az tuzlu yiyin, tuz aynı zamanda yüksek kan basıncı yaptığı için, kullanmadığınızda daha sağlıklı bir vücuda kavuşursunuz.

    Hamurlu ve yağlı yemeklerden uzak durun. Özellikle gece yatarken kesinlikle yemek yemeyin. Kalp krizine neden olabilir.

             Peygamber Efendimiz’in  yemek hakkında bazı hadisleri vardır. Üç beyazdan kaçının bunlar: Un, şeker ve tuz dur der. Bir diğer hadisi şerifi ise: “Yemeğe tuz ile başlayın, yemeği tuz ile bitirin.” Burada yapmamız gereken yemekten önce ellerimizi yıkamak,  avucumuzun içine çok az miktarda tuz koyup tüketmemizdir. Böylelikle ağzımızda ve vücudumuzdaki mikropları öldürmüş oluruz. Aynı şekilde yemekten sonrada yapmalıyız.

             Kilo vermek için kendinize program çizip düzenli olarak uygulamanızı tavsiye ederiz.